سؤالات متداول سامانه باژ

1.نحوه دسترسی ما به سیستم چگونه است؟

برای مدیریت مجتمع (مدیر ، هیت مدیره ، منشی و ...) یک پنل تحت وب وجود دارد که از هرجایی قابل دسترسی است.

بدین صورت که هر کاربری نام کاربری و رمز عبور مخصوص خود را دارد و در سیستم ورود می کند و گزارش کارهای هر کاربر هم مشخص است.

ساکنین(مالکین و مستاجرین) هم می توانند از اپلیکیشن های موبایل اندروید وآیفون استفاده کنند.

بدین صورت که هر شخص که مالک یا مستاجر باشد برای او نام کاربری و رمزعبور ساخته می شود که می تواند در سیستم ورود کند.

 

2.مجتمع ما ، چندین بلوک دارد ، آیا می توانیم اطلاعات آنها را جداگانه تعریف کنیم؟

بله ، شما می توانید هر چند تعداد دسته بندی تعریف کنید ، دسته بندی می تواند مفهوم بلوک ، طبقه یا هر چیز دیگری باشد و سپس مشخص کنید هر دسته بندی چه واحدهایی را دارد.

 

3.آیا می توان برای هر واحد مالک و مستاجر آنرا مشخص کرد؟

بله ، شما می توانید اطلاعات مالک یا مستاجر را جداگانه وارد کنید و سپس برای هر ملک مشخص کنید که مالک یا مستاجر آن چه کسی است.

 

4.در مجتمع ما ، بعضی افراد بیش از یک واحد دارند (مالک دو یا چند واحد هستند) ایا مشخص کردن آن وجود دارد؟

بله ، یک شخص می تواند در سیستم مالک یا مستاجر بیش از یک ملک باشد یا حتی برای مثال مالک 2 ملک باشد و مستاجر یک ملک دیگر

 

5.بعضی اوقات نیاز می شود که ما بدانیم در تاریخ مشخصی در سال های قبل چه شخصی مالک یا مستاجر یک ملک بوده است ، این امکان وجود دارد؟

بله ، باژ سوابق مالک ها و مستاجرین به علاوه تاریخ مالکیت یا مستاجر بودن آنها را نگه می دارد.

 

6.آیا امکان تعریف شارژ در سیستم وجود دارد یا باید به صورت دستی ماهیانه این کار را انجام دهیم؟

نه نیازی نیست که شما به صورت دستی هر ماه شارژها را وارد کنید ، شما یک بار شارژ را در سیستم تعریف می کنید بر اساس اینکه این شارژ ماهیانه ، فصلی یا سالیانه باشد ، سیستم به صورت اتوماتیک قبل از هر دوره قبضی برای آن شارژ صادر می کند و ساکنین می توانند آن قبض را ببینند و پرداخت کنند.

 

7.در مجتمع ما بیش از یک هزینه شارژ وجود دارد ، یکی فصلی برای هزینه پارکینگ و یکی ماهیانه برای بقیه هزینه ها ، چطور می توانیم این کار را انجام دهیم؟

در باژ این امکان وجود دارد که هر تعداد شارژ به صورت ماهیانه ، فصلی ، سالیانه تعریف کنید.

 

8.دراکثر مجتمع ها ، برخی واحد ها شارژ را درتاریخ مشخص شده پرداخت نمی کنند. چه راهکاری وجود دارد؟

شما می توانید برای هزینه ها مهلت پرداخت مشخص کنید که اگر واحدی در مهلت مشخص شده پرداخت نکرد شامل جریمه دیرکرد شود.

 

9.در مجتمع ما یک هزینه اضافی روی شارژها اضافه می شود برای مواقع اضطراری که مجتمع نیاز به تعمیرات جدی یا خرید یک وسیله دارد ، چطور می توان این موضوع را مدیریت کرد؟

باژ برای این کار روی هر قبض گزینه ای دارد که شما می توانید مبلغی برای آن تعیین کنید که به قبض ها اضافه شود و جداگانه هم می توانید این مبلغ را گزارش بگیرید.

 

10.آیا این امکان وجود دارد که ساکنین برای پرداخت هزینه خود نیاز نداشته باشند به دفتر مجتمع مراجعه کرده و به صورت اینترنتی شارژهای خود را پرداخت کنند؟

بله ، شما می توانید در قسمت مشخص شده در سیستم حساب بانکی خود (مربوط به هر بانکی باشد فرق نمی کند) را وارد کنید تا ساکنین به صورت انلاین هزینه های خود را پرداخت کنند.

 

11..سیستم مالی چگونه است ، برای مثال بعضی از واحدها ممکن است مبلغی از شارژ خود را بدهکار یا بستانکار شوند ، برای کنترل اینها چه راهکاری دارید؟

در باژ برای هر ملک تراز مالی وجود دارد ، بدین صورت که هر مبلغی که پرداخت کند ثبت می شود و هر قبضی هم که صادر شود ثبت می شود در نتیجه تفاوت اینها می شود تراز مالی ملک که اگر ملکی بدهکار یا بستانکار شد ، در دوره بعد بدهی خود را پرداخت می کند یا اگر بستانکار شد در دوره بعد از بستانکاری خود می تواند استفاده کند.

 

12.ما نیاز داریم در مجتمع مشخص کنیم که چه هزینه هایی را انجام داده ایم.

در سامانه قسمتی وجود دارد که می توانید همه هزینه هایی را که انجام داده اید در آن با ذکر عنوان و مبلغ ثبت کنید و حتی اگر بخواهید این ریزهزینه ها را ساکنین هم ببینند.

 

13.آیا این سامانه کار برنامه های حسابداری هم برای ما انجام می دهد و حسابداری مجتمع را با آن می توان کنترل کرد؟

بله ، محل درآمد مجتمع از پرداخت هایی است که توسط ساکنین انجام می شود ، محل هزینه ها هم ریزهزینه هایی است که در قسمت مشخص شده شما ثبت کرده اید ، در نتیجه اختلاف این دو می شود تراز مالی کل (سود و زیان) مجتمع.

 

14.خیلی اوقات پیش می آید که یکی از ساکنین مشکلی دارد (از جمله خرابی ، در رابطه با همسایه ها ، اسانسور و ...) و نیاز است که این مشکل را به ما اطلاع دهد و ممکن است فرصت امدن به دفتر مجتمع و مطرح کردن آن را نداشته باشد یا نخواهد به هر دلیلی حضوری بیاید ، برای این کار چه راهکاری وجود دارد؟

در سامانه قسمتی وجود دارد به نام تیکت(درخواست) که مالک یا مستاجر می تواند از روی موبایل خود درخواستی را برای پیگیری مشکل ارسال کند (می تواند عکس هم به همراه درخواست خود ارسال کند) و سپس از طریق موبایل خود این درخواست را پیگری کرده و جواب مدیری مجتمع را ببیند و اگر نیاز شد این درخواست را ادامه دهد.

 

15.در همه مجتمع ها بردی وجود دارد که اطلاعیه ها و اخبار مجتمع در ان وارد می شود ، اما خیلی از ساکنین ممکن است به آن توجه نکنند ، آیا برای این کار می توانیم از سامانه کمک بگیریم؟

بله ، در سامانه می توانید اخبارها و اطلاعیه ها را ثبت کنید که مالکین و مستاجرین انها را از روی موبایل خود ببینند یا حتی برای انها پیامک یا پیغام موبایل (Notification) ارسال کنید.

این امکان هم وجود دارد که بتوانید براساس دسته بندی ها (بلوک و طبقه) و بر اساس مالک یا مستاجر بودن اخبار های جداگانه ای را ثبت کنید.

 

16.در توضیحات سیستم قسمتی بود به نام گفتگوی آنلاین ، این قسمت چه کاری را انجام می دهد؟

برای مدیریت مجتمع این امکان وجود دارد که بتواند گروه های چت ایجاد کند ، بدین صورت که برای مثال همه مالکین را در یک گروه چت ، یا همه واحدهای یک دسته بندی خاص و ... را در یگ گروه چت قرار دهد که همه انها می توانند در قالب این گروه ها باهم چت کنند و پیام و عکس و ویدیو وصدا ارسال کنند.

*** دقت داشته باشید که در این گروه ها هیچ کسی به اطلاعات دیگری یا شماره موبایل و ... دسترسی ندارد.

 

17.این سامانه چه گزارش هایی را به ما می دهد؟

گزارش از کلیه واحدها ، مالک ها ، مستاجرها ، گزارش های مالی شامل واحدهای بستانکار ، بدهکار ، دیرکردها ، هزینه ها و ...

 

18.اگر ما از این سامانه استفاده کردیم و سال های آینده نخواستیم استفاده کنیم اطلاعاتی که از مجتمع ما وجود دارد چه اتفاقی برایشان می افتد؟

هر زمان که شما نخواستید از سامانه استفاده کنید ، کلیه اطلاعات شما در قالب فایل های اکسل به شما داده می شود.

 

19.با توجه به تحت وب بودن این سامانه ، اطلاعات ما در این کجا قرار دارد و  آیا از بین نخواهند رفت؟

اطلاعات شما در این سامانه روی سرورهای قدرتمند ما در یکی از بهترین دیتاسنتر های ایران قرار دارد و به صورت روزانه سه مرتبه از کلیه اطلاعات نسخه پشتیبان (بک اپ) گرفته خواهد شد و هیچ اتفاقی برای اطلاعات شما نخواهد افتاد.

 

20.آیا ما می توانیم صفحه مربوط به مجتمع خودمان را با ادرس دامنه و نام و لوگوی مجتمع خودمان باز کنیم؟

بله ، این امکان وجود دارد.